Klantgerichtheid: geven om te krijgen

Klantenbeleving doe je niet voor je baas. Je doet het voor je klant én jezelf. Omdat je er zelf een pak werkplezier uithaalt. Verslavend en besmettelijk, die klantenbeleving!

Ik doe het voor de baas…

Klantenbeleving doe je er niet even bij. Het is een mindset, een keuze. Iets waarop je moet letten. Een extra last dus, voor veel medewerkers. De voordelen voor hun klant zien ze wel, die voor henzelf niet. Zo wordt klantenbeleving iets dat je doet ‘voor de baas’.

Wij zien het anders. Klantenbeleving doe je voor je klant én jezelf.

Drie keer genieten

De voordelen voor je klant zijn duidelijk. Je geeft hem/haar een onverwachte positieve ervaring door je klantgerichte houding. Klant tevreden, dus. Maar de voordelen voor jou?

Denk eens aan de laatste keer dat je iemand verraste met een attentie. Vooraf stelde je je al voor hoe hij/zij zou reageren: voorpret. Je genoot van zijn/haar verwondering en dankbaarheid. En nadien dacht je er vast nog aan terug. Drie keer genieten dus!

Met hun aanstekelijk enthousiasme slaagden Jan en Christoph erin om onze mensen te inspireren zonder dat dit ooit betweterig of belerend overkwam. Het bracht binnen onze organisatie een duidelijk bewustzijn van klantgerichtheid naar externe én interne klanten. Ik beveel hen ten zeerste aan! – Anneleen Dejonckheere, Training & Development Manager Attentia

Sneeuwbaleffect verzekerd!

Hoe vertalen we dat naar je bedrijf? In één woord: werkplezier. Als jij je klant een fantastisch moment bezorgt, dan geniet je zelf ook van die ‘attentie’. Zeker als je merkt dat klantenbeleving op jouw manier kan en dat kleine dingen vaak al het verschil maken.

En het wordt nog beter: klantenbeleving is verslavend én besmettelijk. Je wil altijd beter doen en haalt er steeds meer werkplezier uit. Je collega’s willen weten wat er met jou gebeurd is en proberen het zelf eens uit. Win-win-win!

Zet de eerste stap:

Zet klantenbeleving in één uur
op de kaart bij je team.
Maak van je medewerkers
echte klantenfluisteraars.